Gwarancja-buty-Pomoc

W tym dziale rozmawiamy o sprzęcie górskim i wspinaczkowym. Omawiamy ich wady, zalety, parametry i atesty. Opisujemy wszelki przetestowany oraz testujemy nowy sprzęt. Warto tu zapytać o mapy, kosmetyki oraz sklepy i firmy ze sprzętem górskim. Możesz również poinformować o sprzedaży/kupnie szpeju jak i zapytać o możliwość jego wypożyczenia.

Moderatorzy: PiotrekP, Moderatorzy

Anonymous

Gwarancja-buty-Pomoc

Post autor: Anonymous » 29 października 2012, 23:10

Witam możne ktoś z forumowiczów doradzi-pomoże odnośnie gwarancji butów.
Od roku i 5-miesięcy jestem posiadaczem butów trekkingowych KEFAS LUKLA 2960( nawet chwaliłem ich tu na forum) po 32 dniach ich użytkowania na górskich szlakach buty uległy 2-emu uszkodzeniu ( wewnątrz buta na piecie zrobiła się dziura popękało mi wzmocnienie ) i oddałem buty na 2- naprawę reklamacyjną drobne usterki naprawili ale piety już nie bo stwierdzili ze to uszkodzenie mechaniczne :niesmaczny: i gwarancja tego nie obejmuje .Stwierdzili ze to wina złego sznurowania buta za wielkie luzy :lol:.Buty na gwarancji(2 letni) a za chwila bydom do wyrzucenia kosztowały 439 zl kupa kasy .Teraz kombinuja jak zachęcić ich do odpowiedzialności za kiepski towar , myślę nad oddaniem butów do oceny rzeczoznawcy i opinii Rzecznik Praw Konsumenta.
Awatar użytkownika
Królik
Turysta
Turysta
Posty: 6291
Rejestracja: 22 lipca 2007, 23:27

Post autor: Królik » 29 października 2012, 23:44

Raflikmalciu postarasz ich Sądem Konsumenckim. A w ogóle to oddaj tam sprawę.
Anonymous

Post autor: Anonymous » 30 października 2012, 7:20

Tu chyba będzie trzeba zrobić jak pisał Królik. Bo skoro producent określa, że dana usterka jest spowodowana mechanicznie to chce zrzucić z siebie winę; ciężko będzie bez sądu wygrać z nimi.
Choć ciekawe jak mogli określić iż buty były za słabo sznurowane...
Awatar użytkownika
Królik
Turysta
Turysta
Posty: 6291
Rejestracja: 22 lipca 2007, 23:27

Post autor: Królik » 30 października 2012, 8:01

laynn pisze:ciekawe jak mogli określić iż buty były za słabo sznurowane...
Może mają mini kamerkę w cholewce. Albo czujniki, które mierzą moc sznurowania i bezprzewodowo przesyłają dane do producenta :lol:
Anonymous

Post autor: Anonymous » 30 października 2012, 8:28

Królik pisze:
laynn pisze:ciekawe jak mogli określić iż buty były za słabo sznurowane...
Może mają mini kamerkę w cholewce. Albo czujniki, które mierzą moc sznurowania i bezprzewodowo przesyłają dane do producenta :lol:
Sznurówki dynamometryczne z mierzeniem siły dociągania :lol: maja lepszy sprzęt od Bonda :D
Anonymous

Post autor: Anonymous » 30 października 2012, 8:30

Pierwsza awaria jak poszło szycie z boku na szwie to dostałem po naprawie poklejone klejem chyba butapren :lol: to je banda
Anonymous

Post autor: Anonymous » 30 października 2012, 9:13

Sądzę, że te czujniki to mogą mieć :lol:

Raflikmalciu pisze:Pierwsza awaria jak poszło szycie z boku na szwie to dostałem po naprawie poklejone klejem chyba butapren :lol: to je banda
No to szkoda, że ją wtedy przyjąłeś. Ja bym odrzucił tak naprawiony but. Dobrze wiedzieć, jak dla mnie kolejna marka obuwia do odrzucenia przy okazji do kupowania (sam w zeszłym tygodniu dostałem po 2tygodniach buty z reklamacji gdzie powodem był lekko rozklejony czubek gumy na noskach, no ale jest to już przeze mnie sprawdzona marka).
Awatar użytkownika
Kobi
Członek Klubu
Członek Klubu
Posty: 224
Rejestracja: 27 sierpnia 2010, 16:02

Post autor: Kobi » 30 października 2012, 11:05

Miałem taki sam problem parę lat temu ze Scarpami, pięta się zdarła i nie chcieli zrobić na gwarancji. Wtedy nie walczyłem i poszedłem do szewca. Za 15 zł wstawił mi kawałek skórki i w sumie były wygodniejsze niż wcześniej :D Teraz już bym walczył o swoje do końca... Jak nic nie załatwisz to daj znać na PW napiszę Ci kaj je ten szewc a daleko ni mosz to gipko to załatwisz :)

laynn pisze:(sam w zeszłym tygodniu dostałem po 2tygodniach buty z reklamacji gdzie powodem był lekko rozklejony czubek gumy na noskach, no ale jest to już przeze mnie sprawdzona marka)
możesz podać markę??
Anonymous

Post autor: Anonymous » 30 października 2012, 11:18

Kobi pisze:możesz podać markę??
Mogę.
Bergson.
Zbychu

Post autor: Zbychu » 30 października 2012, 16:31

Gwarancja to umowa zawarta między kupującym a producentem. Może zawierać przeróżne zapisy. Aby Ci cokolwiek doradzić, musimy znać treść tej gwarancji i wiedzieć do czego w niej producent się zobowiązał. Jeżeli nie ma w gwarancji usterki o jakiej piszesz, to Ci żaden sąd nie pomoże.

Można by się pokusić o rękojmie, no ale wada o której mówisz musiała by być po pierwsze ukryta i nie mogłeś o niej wiedzieć w momencie zakupu, a po drugie musiałbyś udowodnić, że przy normalnej eksploatacji taka wada nie powinna wystąpić.
Nie pamiętam ile wynosi termin na zgłoszenie rękojmi, ale jeżeli od momentu wystąpienia wady do jej zgłoszenie, termin ten upłynął - to też nie masz szans na skuteczne skorzystanie z niej.

Rozglądnij się u siebie - nie pomne, czy przy starostwie, czy też urzędzie miasta/gminy powinien być rzecznik praw konsumenta, który w takich przypadkach udziela bezpłatnych porad.
Awatar użytkownika
Dżola Ry
Członek Klubu
Członek Klubu
Posty: 6331
Rejestracja: 28 czerwca 2009, 23:07
Kontakt:

Post autor: Dżola Ry » 30 października 2012, 20:49

Można by się pokusić o rękojmie,
Aktualnie nie mówi się o rękojmi, ale o niezgodności towaru z umową - umową między sprzedawcą a nabywcą. Daje ona możliwość reklamowania towaru wadliwego 2 lata.
Zbychu pisze:Nie pamiętam ile wynosi termin na zgłoszenie rękojmi, ale jeżeli od momentu wystąpienia wady do jej zgłoszenie
1 miesiąc
Rozglądnij się u siebie - nie pomne, czy przy starostwie, czy też urzędzie miasta/gminy powinien być rzecznik praw konsumenta, który w takich przypadkach udziela bezpłatnych porad.
W starostwie
Zbychu

Post autor: Zbychu » 30 października 2012, 22:05

Dżola Ry co dwie głowy to nie jedna :spoko: :)
Anonymous

Post autor: Anonymous » 02 listopada 2012, 12:37

Dzięki za pomocne rady bylem u powiatowego rzecznik praw konsumenta o pomoc :) i doradził. Sprzedawca podaje czasz 14 dni ze udzieli odpowiedzi na reklamacje(przyznana czy odrzucona ) jeżeli w tym czasie nie da znać to znaczy ze żądania reklamacyjne zostały przyjęte i naprawiono towar . W moim przypadku nie zostało to wykonane a na informacje o naprawie czekałem prawie miesiąc i jeszcze nie została wykonana z moimi żądaniami o nieodpłatnej naprawie .
a tiu jest to konkretnie ujete;
http://www.internetowe-sklepy.pl/aktual ... e,958.html
ODPOWIEDZ