Trening

Dział przeznaczony do rozmów o wspinaczce i jej aspektach: asekuracji, wycenach dróg, rejonach wspinaczkowych, stylach wspinaczkowych, etyce, metodach treningu. Dowiesz się również, jak zacząć swoją przygodę ze wspinaniem i poznasz najnowsze wiadomości ze wspinaczkowego świata.
W tym dziale rozmawiamy również o via ferratach, asekuracji oraz ciekawych miejscach, w których znajdują się "żelazne drogi".

Moderatorzy: adamek, Moderatorzy

tom-pi4

Trening

Post autor: tom-pi4 » 08 września 2010, 15:07

W necie można znaleźć wiele artykułów o treningu dla osób uprawiających wspinaczkę. Wiem, że najlepszym treningiem jest samo wspinanie. Ale chciałem się dowiedzieć co robicie, gdy nie chodzicie na panel lub nie jeździcie w skały? Czy macie swoje metody treningowe, jakie ćwiczenia siłowe wykonujecie poza panelem? A może siłownia? Gdzieś przeczytałem także, że joga jest bardzo pomocna. Chciałbym poznać Wasze opinie na ten temat.
Anonymous

Post autor: Anonymous » 08 września 2010, 17:14

drązek, pompki, brzuszki, bieganie, pływanie

do tego trawersy po murkach, skalkach. przechwyty na gałeziach
tom-pi4

Post autor: tom-pi4 » 08 września 2010, 19:17

drązek, pompki, brzuszki, bieganie, pływanie

do tego trawersy po murkach, skalkach. przechwyty na gałeziach
Ale ćwiczysz regularnie? Np. codziennie? Czy masz jakieś konkretne cykle treningowe?
Awatar użytkownika
RafalS
Członek Klubu
Członek Klubu
Posty: 1000
Rejestracja: 01 listopada 2007, 23:53
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: RafalS » 08 września 2010, 20:14

Wg mnie Joga na pewno tak bo poprawia gibkość,co we wspinaczce też ma znaczenie, siłownia raczej nie bo traci się tą gibkość. Drążek na pewno też oraz ćwiczenia na mięśnie brzucha.
I want to fly so high
I want to reach the sky
I want to little pice of heaven
As soon as possible :)
Anonymous

Post autor: Anonymous » 08 września 2010, 21:17

Ogólno-kondycyjne ćwiczenia ( sporty ) , no i jako, że jesteśmy w podobnym wieku - rozciąganie. To rozciąganie można traktować jako osobny trening, przyda się na pewno.
tom-pi4

Post autor: tom-pi4 » 08 września 2010, 21:18

Dzięki serdeczne za odpowiedzi :)
Anonymous

Post autor: Anonymous » 09 września 2010, 9:59

Uważam, że najważniejsze są treningi kondycyjne i rozciąganie.
Pozwalają utrzymać organizm w odpowiedniej wadze i formie.
Poprawiają samopoczucie.
Najlepszym treningiem jest samo wspinanie.

Jeśli nasze wspinaczki są sporadyczne (tylko na urlopach) to
bieg co najmniej 3x w tygodniu po co najmniej 35 minut w średniej prędkości (konwersacyjnej) wystarcza w zupełności do utrzymania w miarę średniej kondycji.
Jeśli chcemy ją poprawić, to należy zwiększyć ilość wysiłku i dołożyć trochę ćwiczeń siłowych.
Jakich - to nie ma większego znaczenia. Mogą to być pompki, brzuszki, podciąganie na drążku, kilkukrotne przyspieszenia 30 sekundowe lub minutowe pod koniec biegu, jazdy na rowerze czy pływania. Mogą to być też inne ćwiczenia siłowe.

Ważne jest zadbanie o to aby każdy mięsień na ciele przynajmniej raz w tygodniu został pobudzony siłowo. Ważne też jest aby nie przesadzać z ćwiczeniami siłowymi (zwłaszcza w pierwszych treningach). Najlepsze i najmniej szkodliwe są ćwiczenia bez dodatkowych obciążeń choć niestety mniej skuteczne i dla bardziej cierpliwych.
Po ćwiczeniu siłowym danej partii mięśni ważnym jest ich delikatne rozciągnięcie aby nie uległy skróceniu.

Mięsień nie używany podczas treningu w trakcie wspinaczki bardzo szybko da nam znać o sobie.
Im człowiek staje się starszy tym to bardziej odczuwa.

Ja stosuję w większości ćwiczenia biegowe. Wymagają one najmniejszych nakładów finansowych i można je stosować praktycznie przez cały rok bez względu na pogodę.
Po biegu dołączam parę ćwiczeń w domu i to wszystko.

Polecam strony:
http://www.bieganie.pl
http://bieganie.pl/index.php?cat=15&id=105&show=1
http://bieganie.pl/?show=1&cat=2&id=1069
http://bieganie.pl/?show=1&cat=2&id=1000

Zakładam, że osoby, które to czytają nie są w stanie otyłości.
Jeśli ktoś jest w stanie otyłości to niech zacznie od roweru albo pływania zamiast biegów aż schudnie do stanu nadwagi. Chodzi o to, żeby nie uszkodzić sobie stawów.
Awatar użytkownika
Bodzio
Członek Klubu
Członek Klubu
Posty: 555
Rejestracja: 22 grudnia 2008, 11:58
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Bodzio » 02 sierpnia 2011, 13:25

Ja polecam informacje z tej stronki
http://polskihimalaizmzimowy.pl/pages/t ... rapper.php
Odpowiedz