Znaleziono 1957 wyników

Temat: Tutti Santi na włoskiej ziemi
Odsłony: 450

Re: Tutti Santi na włoskiej ziemi

Sentiero del Vandiante Drugiego dnia prognoza pogodowa nadal jest obiecująca. Spodziewane jest okno pogodowe pomiędzy 9 a 15 i zamierzamy go totalnie wykorzystać. Świętujemy tutaj Tutti Santi, czyli Dzień Wszystkich Świętych. To oznacza ograniczoną komunikację transportem miejskim w porównaniu z dn...
17 grudnia 2023, 20:05
Temat: Tutti Santi na włoskiej ziemi
Odsłony: 450

Tutti Santi na włoskiej ziemi

"Nie będzie Lecco" W ostatnim czasie odkrywamy uroki włoskich wielkich jezior. Po wakacyjnej wizycie nad Gardą i Iseo przed Wielkanocą, naszym kolejnym celem stało się malownicze jezioro Como. Dzięki staraniom Basi, która zawsze zadba o organizację, mamy wyznaczony kierunek podróży, zarezerwowany n...
22 października 2023, 13:39

Ten kto ma wolne 45 min niech wygodnie zasiądzie i ogląda nasze wspomnienia

20 października 2023, 15:46
Forum: RELACJE Z WYPRAW, WYJAZDÓW, IMPREZ
Temat: Banówka w niebanalny sposób na koniec tatrzańskiej jesieni
Odsłony: 638

Re: Banówka w niebanalny sposób na koniec tatrzańskiej jesieni

Świetne kadry. Ostatnio widziałem film na YT z tej trasy i bardzo mnie zaintrygowała
10 października 2023, 16:47
Temat: Kolejny do korony
Odpowiedzi: 3
Odsłony: 1266

Re: Kolejny do korony

Drugiego dnia wstajemy po kilku godzinach snu wyspani i zrelaksowani. Obserwacja nieba - jest bezchmurnie. Rozstawiamy się z naszym camperowym bufetem na wielkim parkingu w Tatrzańskiej Łomnicy i wsuwamy w siebie obfite śniadanie. W międzyczasie podchodzi do nas dwójka turystów z Polski i pytają co ...
08 października 2023, 15:35
Temat: Kolejny do korony
Odpowiedzi: 3
Odsłony: 1266

Kolejny do korony

Gdy rozpoczynał się rok 2023 zajrzałem sobie do mojego grafiku i tak jak nigdy zaplanowałem z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem męską wyprawę w Tatry. Piszę do brata, że pod koniec lipca będzie ładna pogoda i jedziemy na Łomnicę. Wtedy był początek lutego i tak pół-żartem, pół-serio oznajmiłem Markowi ...
08 października 2023, 12:55

Re: Spełnianie marzeń w krainie fiordów

ODCINEK JEDENASTY "W krainie chrobotka reniferowego" Dzisiejszy plan zakłada przejechanie ponad 400 km, a miejscem docelowym będzie Flisa, w której mieszkają zaprzyjaźnione Lucy & Ann. Cieszy nas perspektywa wspólnego czasu, tym bardziej, że to pierwsza nasza wizyta w ich norweskim świecie. Droga d...
22 września 2023, 16:31

Re: Spełnianie marzeń w krainie fiordów

ODCINEK DZIESIĄTY "Ålesund – Ale secesja!" Zdążyliśmy się już przyzwyczaić, że pogoda w Norwegii niezmiennie się zmienia. Dziś oferuje nam hektolitry deszczu w ciągu dnia, co znacząco determinuje nasze plany. Początkowo nie myśleliśmy o zwiedzaniu miejskich atrakcji. Ale (ale) decydujemy się na wiz...
21 września 2023, 16:48

Re: Spełnianie marzeń w krainie fiordów

ODCINEK DZIEWIĄTY "W poszukiwaniu Trolli" Po dwóch nocach spędzonych wśród lodowców czas ruszyć dalej. W dalszym ciągu obieramy kierunek północny. Po drodze mijamy stację kolejki, którą wczoraj mieliśmy okazję podróżować w górę. Wówczas mieliśmy wagonik cały dla siebie, a dziś przy mega sprzyjające...
12 września 2023, 11:18

Re: Spełnianie marzeń w krainie fiordów

ODCINEK ÓSMY "Loen - idealne na zastępstwo" Loen – wioska leżąca na krańcu fiordu Nordjord to nasz wybór numer 2. Początkowo plan zakładał wycieczkę na grzbiet górski – Besseggen w górach Jotunheimen, ale z powodu zamkniętych dróg dojazdowych (do końca sierpnia) postanowiliśmy spędzić czas na wysok...
07 września 2023, 17:10

Re: Spełnianie marzeń w krainie fiordów

ODCINEK SIÓDMY "W krainie niebieskiego lody i lazurowych widoków" Miejscówka noclegowa okazała się być niczego sobie. Na szczęście deszcz ustępuje i można jechać w dalszą drogę. Ta zmienność pogodowa jest nieco uciążliwa, ale z drugiej strony oferuje też klimat. Zatrzymujemy się dosłownie przed Gau...
06 września 2023, 18:12

Re: Spełnianie marzeń w krainie fiordów

ODCINEK SZÓSTY "Szanowny wodospad" Kolejny dzień ma być dniem z serii tranzytowej. Mamy do przejechania ok. 350 km co w norweskich warunkach daje ponad 6 godzin jazdy. Wiemy, że ten czas na pewno się przedłuży, gdyż atrakcje nie śpią i czekają. Po przepysznym śniadaniu i jeszcze lepszej kawie serwo...
04 września 2023, 19:56

Re: Spełnianie marzeń w krainie fiordów

ODCINEK PIĄTY "Na języku... trolla" Tym razem nocowaliśmy na kempingu w Hildal – oddalonym około 10 km od Oddy. Jedyny kemping w Oddzie (o nazwie Trolltunga Camping) był pełny, a my potrzebowaliśmy miejsca na spokojne przepakowanie plecaków i reorganizację – bowiem najbliższe 2 dni oznaczały działa...
03 września 2023, 20:02

Re: Spełnianie marzeń w krainie fiordów

ODCINEK CZWARTY "Ameno czyli Preikestolen" Noc przebiega w przyjemnych warunkach – chociaż budzi nas lekki deszcz. Nie rozkładamy się zbytnio ze stolikiem i krzesłami, ale przynajmniej nie leje mocno, a i toaletowe czynności przebiegają sprawnie w takich warunkach. Plan na dziś – to słynne Preikest...
02 września 2023, 19:00

Re: Spełnianie marzeń w krainie fiordów

ODCINEK TRZECI: "Kjerag - wejść czy nie wejść" Kolejna ciepła noc w naszym mini camperze zbliża się ku końcowi. Nad ranem nawet przestało padać, więc Basia wyskakuje i cyka kilka zdjęć. Ta sucha aura nie trwa zbyt długo. Ok. godz. 10 zaczyna znowu padać, by za kilkadziesiąt minut rozwinęło się to w...